Sie sind hier
E-Book

Proceedings of the IWEMB 2017

First International Workshop on Entrepreneurship in Electronic and Mobile Business

eBook Proceedings of the IWEMB 2017 Cover
Verlag
Erscheinungsjahr
2019
Seitenanzahl
196
Seiten
ISBN
9783745869842
Format
PDF
Kopierschutz
Wasserzeichen
Geräte
PC
MAC
eReader
Tablet
Preis
23,99
EUR

Internet and mobile technologies are drivers for innovation and growth. Entrepreneurs all over the world are using these technologies to develop new user-centered products and launch new business models. In this context, the International Workshop on Entrepreneurship in Electronic and Mobile Business (IWEMB) is a joint initiative of the Center of Advanced E-Business Studies (CAEBUS) at the RheinMain University of Applied Sciences in Wiesbaden, Germany, and the International College of the National Institute of Development and Administration (ICO NIDA) in Bangkok, Thailand. Relevant topics of the IWEMB workshop within the electronic and mobile business are studies on business model innovations, customer and user behavior, new concepts for entrepreneurship and leadership, user-centered design and lean startup methods, as well as the impact on existing market structures. Within this scope, the aim of IWEMB is to offer a platform for researchers in this emerging research field in order to generate relevant new insights and international exchange of ideas. The first workshop was held in Bangkok, Thailand, as a two-days event in November 2017. The proceedings of this workshop cover a wide range of innovative scientific work in the fields of electronic and mobile business from young and experienced researchers from all over the world.

Kaufen Sie hier:

E-Book Tabs

Weitere E-Books zum Thema: Handel - Einzelhandel

Organisation und Management

eBook Organisation und Management Cover

Für die 6. Auflage wurden einige Teilabschnitte überarbeitet bzw. ergänzt. Zum einen wurden die Ausführungen zum LEN-Modell in Abschnitt II.2 ergänzt. Zum anderen wurde der Abschnitt III.2 über ...

Multichannel-Retailing

eBook Multichannel-Retailing Cover

Multichannel-Retailing ist die Antwort des Handelsmarketings auf die aktuellen Herausforderungen einer komplexen und dynamischen Umwelt, insbesondere der vielfältigen und wechselhaften ...

Mission Profit

eBook Mission Profit Cover

Verkäufer werden ist nicht schwer, Verkäufer sein dagegen sehr. Denn irgendwann ereilt ER jeden: der Moment, in dem es um den Preis geht und um nichts als den Preis. Auch Simon Richter, der ...

Wettbewerb und Regelordnung

eBook Wettbewerb und Regelordnung Cover

'Wettbewerb und Regelordnung' sind die beiden Kernelemente des Forschungsprogramms von Viktor J. Vanberg. Er steht hiermit in einer langen Tradition ausgehend von der Schottischen Moralphilosophie, ...

Das Tao des Kapitals

eBook Das Tao des Kapitals Cover

Was verbindet die Österreichische Schule und den Taoismus? Und was kann man als Anleger aus dieser Verbindung lernen? Mark Spitznagel gibt Antworten. Regierungen, die überregulieren, Zentralbanken, ...