Sie sind hier
E-Book

Cultural Differences in Managing Cross-Cultural Interaction between German and Chinese Employees

AutorLaura Schiffner
VerlagGRIN Verlag
Erscheinungsjahr2013
Seitenanzahl19 Seiten
ISBN9783656355663
FormatePUB/PDF
Kopierschutzkein Kopierschutz/DRM
GerätePC/MAC/eReader/Tablet
Preis10,99 EUR
Studienarbeit aus dem Jahr 2012 im Fachbereich BWL - Unternehmensführung, Management, Organisation, Note: 2,0, Technische Universität Carolo-Wilhelmina zu Braunschweig, Veranstaltung: Topics in Intercultural Communication, Sprache: Deutsch, Abstract: The Chinese market is one of the most successful developing regions of the world. Today, it offers enormous possibilities for (German) companies to invest in this market i. a. though the delegation employees to China as well as the integration of Chinese employees in Germany. Due to the skill shortages it will become more necessary than ever to recruit high potentials, to transfer and to share knowledge about a certain business unit.Integrity and commitment are the most essential factors for a successful cooperation and teamwork within the company as well as for company`s success. Therefore it will be necessary to have a cooperative atmosphere with a mutual cultural understanding. Every employee 'must use cross-cultural skills' (Adler 2002: 136). As Adler mentioned, organizations consist of work groups which form the organization structure. The quality of these teams depends on cultural heterogeneities and its productivity and performance 'depends on how well the team works together and uses its resources to accomplish the task' (Adler 2002: 139). This goal can only be reached by understanding foreign cultures and using diversity. Diversity implies differences in 'preferences, habits, languages and cultures' (Guirdham 2005: 305). Multinational working groups und cultural diversity can be the key for a much higher effectiveness and success than homogenous teams. To develop an understanding for this purpose, Hofstede`s dimensions will be considered and analyzed, esp. against the background of Doing Business. Although, Hofstede`s concept of culture will be the basis for this work but moreover, the works of Adler, Guirdham, Beamer/Varner and Hall/Hall will play an additional role in this paper. This work will focus on multinational companies only, since the importance of intercultural business and cultural diversity is very high in contrast to domestic, multidomestic or multinational companies (cf. Adler 2002: 134). The following work shows the different cultural concepts in China and Germany and its relevance for a successful business, good collaboration and teamwork. Hofstede`s dimensions will be explained and applied in different contexts, by way of using different examples of employee participation, work-related behavioral patterns and conflict solving in organizations of different cultures. The examples refer to settings in organizations in Germany and China.

seit 2010 Student an der Technischen Universität Braunschweig: Organisationskulturen und Wissenstransfer (M.A.) 2007-2010 Student an der Georg-August-Universität Göttingen: Politik und Geschichte (B.A.)

Kaufen Sie hier:

Horizontale Tabs

Blick ins Buch

Weitere E-Books zum Thema: Management - Wirtschaft - Coaching

Zeitmanagement im Projekt

E-Book Zeitmanagement im Projekt
Format: PDF

Von Projektleitern und ihren Mitarbeitern wird grundsätzlich eine exakte Punktlandung erwartet: Sie sollen das Projekt zum vereinbarten Termin beenden, selbstverständlich die Budgetvorgaben einhalten…

Zeitmanagement im Projekt

E-Book Zeitmanagement im Projekt
Format: PDF

Von Projektleitern und ihren Mitarbeitern wird grundsätzlich eine exakte Punktlandung erwartet: Sie sollen das Projekt zum vereinbarten Termin beenden, selbstverständlich die Budgetvorgaben einhalten…

Basiswissen Beschaffung.

E-Book Basiswissen Beschaffung.
Format: PDF

Anhand vieler Beispiele für die relevanten Aufgaben und Methoden der Beschaffung bietet der Band Grundwissen für den Quereinsteiger sowie ein Repetitorium für den Praktiker. Das Buch gibt eine kurze…

Basiswissen Beschaffung.

E-Book Basiswissen Beschaffung.
Format: PDF

Anhand vieler Beispiele für die relevanten Aufgaben und Methoden der Beschaffung bietet der Band Grundwissen für den Quereinsteiger sowie ein Repetitorium für den Praktiker. Das Buch gibt eine kurze…

Weitere Zeitschriften

Arzneimittel Zeitung

Arzneimittel Zeitung

Die Arneimittel Zeitung ist die Zeitung für Entscheider und Mitarbeiter in der Pharmabranche. Sie informiert branchenspezifisch über Gesundheits- und Arzneimittelpolitik, über Unternehmen und ...

aufstieg

aufstieg

Zeitschrift der NaturFreunde in Württemberg Die Natur ist unser Lebensraum: Ort für Erholung und Bewegung, zum Erleben und Forschen; sie ist ein schützenswertes Gut. Wir sind aktiv in der Natur ...

Das Grundeigentum

Das Grundeigentum

Das Grundeigentum - Zeitschrift für die gesamte Grundstücks-, Haus- und Wohnungswirtschaft. Für jeden, der sich gründlich und aktuell informieren will. Zu allen Fragen rund um die Immobilie. Mit ...

Die Versicherungspraxis

Die Versicherungspraxis

Behandlung versicherungsrelevanter Themen. Erfahren Sie mehr über den DVS. Der DVS Deutscher Versicherungs-Schutzverband e.V, Bonn, ist der Interessenvertreter der versicherungsnehmenden Wirtschaft. ...

elektrobörse handel

elektrobörse handel

elektrobörse handel gibt einen facettenreichen Überblick über den Elektrogerätemarkt: Produktneuheiten und -trends, Branchennachrichten, Interviews, Messeberichte uvm.. In den monatlichen ...