Sie sind hier
E-Book

Professional Client Management

Results of a telephone survey in the German market of tool-dealers

eBook Professional Client Management Cover
Autor
Verlag
Erscheinungsjahr
2011
Seitenanzahl
11
Seiten
ISBN
9783640907342
Format
ePUB
Kopierschutz
kein Kopierschutz
DRM
Geräte
PC
MAC
eReader
Tablet
Preis
8,99
EUR

Wissenschaftlicher Aufsatz aus dem Jahr 2011 im Fachbereich BWL - Unternehmensführung, Management, Organisation, , Sprache: Deutsch, Abstract: Wholesale enterprises - those enterprises, which act as agents between manufacturers and commercial/institutional purchasers/recipients buying investment goods, commodities and auxiliary materials and supplies - have ever since provided their clients with quite a number of services. Targeting the client is, according to the opinion of representatives from the areas of science and business, one of the core steps that are needed to make an enterprise successful. Taking this into account, it shows that wholesale enterprises make the issue of client management a central element of their business activities. Despite its important role, the area of wholesale does not receive the amount of scientific attention adequate for an area involving such a number of companies and employees, such turnover and such a number of economic challenges. The primary goal of the telephone survey is to show that there is nearly no Key Account Management in the branch of tool dealing companies. It might be that the gross of the tool dealers do the main business with handicraft companies. In this business-periphery the customers are quite small. So the employment of key-account-management does not make sense. Another fact might be, that the company size of the tool-dealers is not big enough to deal with the idea of Key-Account-Management. But all these thoughts and hypothesis will be shown by the analyses of a telephone survey. The number of enterprises in Germany dealing with tools is about 950. For the current purpose, we will refer to a sample-number of 70 enterprises. With this exemplary (sample) size of 70, sampling errors will be at 15%, the confidence interval at about 99%, and the sampling moment at 50%. The number of posed questions will be restricted to 12. This will make sure that for each telephone conversation, not more than 10 minutes have to be invested, so that the interviewed person does not feel molested by too large a number of queries. Furthermore, only closed questions are going to be used. This is easier for the interviewed, and it will also facilitate evaluation and lead to more structured results.

Kaufen Sie hier:

E-Book Tabs

Weitere E-Books zum Thema: Management - Wirtschaft - Coaching

Six Sigma umsetzen

eBook Six Sigma umsetzen Cover

2., vollständig überarbeitete und erweiterte Auflage. Mit neuen UnternehmensbeispielenFür jedes Unternehmen, das Six Sigma - eine Methode zur systematischen Qualitätsverbesserung - einführen ...

Storytelling

eBook Storytelling Cover

Storytelling ist die innovativste und erfolgversprechendste Methode, um Kunden zu gewinnen, Mitarbeiter zu begeistern, für die Imagekommunikation und Selbstdarstellung erfolgreicher Unternehmen. ...

Weitere Zeitschriften

arznei-telegramm

arznei-telegramm

Das arznei-telegramm® informiert bereits im 50. Jahrgang Ärzte, Apotheker und andere Heilberufe über Nutzen und Risiken von Arzneimitteln. Das arznei-telegramm®  ist neutral und ...

caritas

caritas

mitteilungen für die Erzdiözese FreiburgUm Kindern aus armen Familien gute Perspektiven für eine eigenständige Lebensführung zu ermöglichen, muss die Kinderarmut in Deutschland nachhaltig ...

Das Grundeigentum

Das Grundeigentum

Das Grundeigentum - Zeitschrift für die gesamte Grundstücks-, Haus- und Wohnungswirtschaft. Für jeden, der sich gründlich und aktuell informieren will. Zu allen Fragen rund um die Immobilie. Mit ...

Das Hauseigentum

Das Hauseigentum

Das Hauseigentum. Organ des Landesverbandes Haus & Grund Brandenburg. Speziell für die neuen Bundesländer, mit regionalem Schwerpunkt Brandenburg. Systematische Grundlagenvermittlung, viele ...

Der Steuerzahler

Der Steuerzahler

Der Steuerzahler ist das monatliche Wirtschafts- und Mitgliedermagazin des Bundes der Steuerzahler und erreicht mit fast 230.000 Abonnenten einen weitesten Leserkreis von 1 ...

IT-BUSINESS

IT-BUSINESS

IT-BUSINESS ist seit mehr als 25 Jahren die Fachzeitschrift für den IT-Markt Sie liefert 2-wöchentlich fundiert recherchierte Themen, praxisbezogene Fallstudien, aktuelle Hintergrundberichte aus ...