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Lernen von Spiel und Beziehungen zu Gleichaltrigen: Integrierte Spielgruppen

AutorPamela Wolfberg
VerlagKohlhammer Verlag
Erscheinungsjahr2019
Seitenanzahl117 Seiten
ISBN9783170306202
FormatPDF
KopierschutzWasserzeichen/DRM
GerätePC/MAC/eReader/Tablet
Preis21,99 EUR
Children on the autism spectrum are a high risk for being socially excluded by peers and missing out on essential play experiences. To address these challenges, Learning to Play and Socialize with Peers: Integrated Play Groups Model contributes to a body of work focused on the Integrated Play Groups® (IPG) model. The IPG model is designed to promote socialization, communication, play and imagination Children in the autism spectrum are at high risk of being excluded by their peers and thus missing out on important play experience. To meet the challenges involved, the Integrated Play Groups® (IPG) model has been developed in order to promote children=s socialization, communication, play and imagination. It includes effective and socially validated exercises. In addition to reports on experience with the method, the book also presents some useful aids for ways of showing the affected children how they can learn to play with their peers in an inclusive environment and establish contacts with them.

Dr. Pamela Wolfberg, is Professor of Autism Spectrum Studies at San Francisco State University and Founding Director of the Autism Institute on Peer Socialization & Play, San Francisco, California, USA.

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Blick ins Buch
Inhaltsverzeichnis
Deckblatt1
Titelseite4
Impressum5
Vorwort zur Reihe »Autismus Konkret«6
Geleitwort zu diesem Band8
Inhaltsverzeichnis10
Vorwort14
1 Einführung16
1.1 IPG-Modell: Hintergrund und Begründung17
1.2 IPG-Modell: Forschung und Entwicklung22
1.3 IPG-Modell: Merkmale26
2 Erfassung von kindlichem Spiel und der Beziehung zu Gleichaltrigen30
2.1 Definition von Spiel und Sozialisation mit Gleichaltrigen31
2.2 Spiel und Sozialisation bei Kindern mit Autismus33
2.3 IPG-Modell: Diagnostische Methoden40
3 Entwicklung von inklusivem Spiel und sozialen Erfahrungen50
3.1 Planung des IPG-Programms51
3.2 Gestaltung der IPG-Spielumgebung57
4 Unterstützung beim Spiel und bei der Sozialisation mit Gleichaltrigen66
4.1 IPG-Modell: Methoden der Intervention67
4.2 IPG-Fallbeispiele79
4.3 Erweiterung des IPG-Modells für Jugendliche92
5 Zusammenfassung und Fazit96
Anhang100
Beispiel für ein IPG-Einschätzungsinstrument – IPG-Notizen100
Literatur110

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