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Industrieentwicklung / Promotion of Industry: An Anglo-German Dialogue

Ein deutsch-britischer Dialog

VerlagWalter de Gruyter GmbH & Co.KG
Erscheinungsjahr2009
Seitenanzahl147 Seiten
ISBN9783110230130
FormatPDF
KopierschutzWasserzeichen/DRM
GerätePC/MAC/eReader/Tablet
Preis84,95 EUR

Since the 19th century (at the latest), concern about the ability of ones own industry to compete was frequently the object of mournful glances at ones own weaknesses and the strengths of others. Using the examples of British and German debates from the recent past, this volume examines the success and failure of different strategies, from measures to increase individual motivation right up to the big reform projects such as 'Thatcherism'.



Franz Bosbach, Prorektor für Studium und Lehre, Universität Duisburg-Essen, Essen; Andreas Fahrmeir, Historisches Seminar, Johann Wolfgang Goethe-Universität, Frankfurt; John Davis, Faculty of Arts and Social Sciences, Kingston University, Kingston upon Thames, UK

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Blick ins Buch
Inhaltsverzeichnis
Inhalt / Contents7
Vorwort9
Preface11
The Promotion of Industry: An Anglo-German Dialogue13
Das britische Vorbild und die deutsche Industrialisierung17
Reinterpreting the British model of industrialisation from a German perspective35
“The Empire of the Air” and “The Rule of Thumb”55
The Promotion of Industry – A comment69
The Wirtschaftswunder?: British Views on the German Economy and the Germans, 1949–196473
Panacea or Charlatanry? Thatcherism in German Political Debate89
Promoting Industry: A Dialogue of the Deaf?101
Mindestlöhne – Hat Deutschland aus den britischen Erfahrungen gelernt?115
Mindestlohnpolitik in Deutschland – Ein Einwurf aus politisch-praktischer Sicht137
„Promotion of Industry“ – Ein Kommentar141
Autorenverzeichnis/List of Contributors147

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